Kritéria hodnocení projektů

(0-40 bodů)

Jak vzniklo téma?

Zajímá nás, odkud nápad pochází. Bylo téma přidělené? Vymyslel si ho sám autor? Čím víc je za ním autorův vlastní zájem, tím lépe.

  • 0 bodů: Téma bylo přidělené (např. školou).
  • 1 bod: Téma vzniklo společně s vedoucím práce.
  • 2 body: Autor přišel s vlastním tématem sám.

Zaměření a dopad práce

Jaký má projekt smysl? Je to jen cvičení, nebo něco, co má reálný přínos?

  • 0 bodů: Cíle jsou nejasné, nebo chybí jejich vyhodnocení.
  • 1 bod: Cíle jsou jasné, ale projekt slouží jen pro vlastní učení.
  • 2 body: Výsledky jsou prakticky využitelné, ale dopad je malý.
  • 3 body: Projekt má reálné využití a významný dopad v konkrétní oblasti.
  • 4 body: Projekt má široké nebo hluboké uplatnění a posouvá obor dál.

Přesah mezi obory

Zasahuje projekt do více oblastí (např. propojuje vědu, design, technologii...)?

  • 0 bodů: Drží se v rámci jednoho oboru.
  • 1 bod: Propojuje více oborů.

Zpracování posteru

Poster je vizitkou celého projektu. Sledujeme, jak přehledně a kvalitně jsou informace vizuálně uspořádány. Zohledňuje se logika, čitelnost, grafická úroveň i množství vizuálních prvků.

  • 0–3 body

Postup práce

Jak autor pracoval? Dělal vše promyšleně, důkladně a do konce?

  • 0–8 bodů: základ
  • +2 body navíc (u týmových projektů): pokud autor výrazně přispěl k organizaci týmu.

Co konkrétně hodnotíme:

  • opírá se o teoretické poznatky a umí si je obhájit („proč to tak dělal“)
  • postupoval logicky krok za krokem
  • práce je dotažená do detailu a kompletní
  • pracoval pečlivě
  • (u týmů) dobře organizoval týmovou práci

Rozsah a náročnost

Jak velký kus práce má autor za sebou? Kolik času a energie projekt vyžadoval?

  • 0–5 bodů

Prezentace a zapálení

Jak autor komunikuje s porotou? Umí zaujmout, vysvětlit detaily a ví, co dělá?

  • 0–5 bodů